Jenga Suspense

Gott Nytt År!
Gårdagskvällen spenderades hos Sandy eftersom det var kinesnisk nyårsafton. Jättetrevligt, hon hade bullat på stort som alltid och körde på åtta rätter (åtta är ju turnummer), mycket rött och två efterätter. Man blev mätt med andra ord. Det var en blandning av folk där (åtta totalt givetvis), så det var bara två som jag inte kände men det var jättebra stämning, konversationen bara flöt och inget av den där pinsamma tystnaden som någon känner att de måste fylla med en "standardfråga".

Sedan tog vi fram Jenga-spelet som jag gav Sandy i julklapp förra året, det är i princip i miniatyr så man fick vara väldigt försiktig. Men där satt vi, sju vuxan människor i total tystnad och betraktade det hela som om det var ett världsmvälvande probem som behövde lösas. Då och då bröt vi förstås ut i skratt, mest för att vi hade så passande musik i bakgrunden. Riktig spänningsmusik som steg och föll vid taktiska tidpunkter i spelet. Jag bjuder på ett klipp från youtube nedan som officiellt är grunden för den genren "Jenga musik":


Kommentarer

Har du några åsikter om vad jag just skrev eller undrar du bara hur vädret är? (goda chanser att det regnar...)

SPAM undanbedes


Namn
Spara detaljer?

E-postadress: (bara för mig)

Var finns din blogg?

Kommentera!

Trackback
RSS 2.0